En sån där dålig dag..

Ja, usch idag har det varit en sån där dålig dag - en dag då man känner sig som världens sämsta mamma! Inte kul alls. Barnen har bråkat, gapat, skrikit, gapat lite till, inte lyssnat för fem öre.. ja, ni vet hur det är. Man vill bara gå under och undrar varför de inte lyssnar på mig. "Dra inte Levis i armen han får ju ont" - då bara måååste de dra lite extra såklart. "Klättra inte där det är farligt" - vad gör de? Jo, klättrar där såklart!
 
Hur ska man göra för att de ska lyssna på vad jag säger? Eller är det bara att ge upp och inse att de inte kommer lyssna alls..?
 
 
//Världens sämsta mamma....
 
 

Kommentarer:
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

åh va ja känner igen mig i de du skriver!
underbara trots ;) vincent han har tappat öronen tror ja för han lyssnar inte för fem öre

Postat av: andrea

Du är ju deras mamma. om du ger upp vad tror du händer då?

2012-09-09 @ 08:57:40
Postat av: Alfva

Jag byter taktik när inget annat funkar, för jag vägrar ge upp och jag har ingen lust att stå och skrika tillbaka heller. Det funkar ju inte alltid, men ja, mitt tålamod blir aningen bättre av någon märklig anledning när jag kommer till den punkten.

2012-09-09 @ 21:18:25
URL: http://alfva.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits