Konsultationen

Nu har vi varit iväg på konsultationen :) Eftersom jag har varit där två gånger på konsultation förut så visste jag ju redan det mesta, men gjorde ju inget att friska upp minnet lite granna! Pratade om hur de gör operationen, vad som händer, hur man mår, vilka smärtstillande man får, vad man ska tänka på, vad man ska göra och inte osv. sen såklart om vilken storlek som skulle passa till min kropp! Jag vill ju inte ha gigantiska bröst utan proportionerligt till min kropp eftersom jag inte har ett skit just nu.. Hon kom fram till att eftersom jag har såpass breda axlar, bröstkorg och höfter så behöver jag minst 450-500cc iaf. Jag tycker ju det låter sjuuukt mycket, men det är ju så olika på hur man är byggd så jag får väl lita på att de kan sin sak ;) Jag kan nästan inte ha mindre än så iaf eftersom diametern på mina (icke-existerande) bröst ändå är ganska bred med tanke på hur min bröstkorg ser ut. Men som hon sa.. 300cc kan se alldeles för stort ut på någon samtidigt som 500cc kan se precis lagom ut på en annan! Men det där går ju läkaren genom mer noga med en sen vid själva operationen så att man väljer rätt och mäter mer noga och sådär! De sa ju även att man hellre ska välja det lite större för de har aldrig varit med om någon som velat tagit det mindre när det väl är gjort ;)
 

 Levis sov sött i bilen dit och hem!
 
Eftersom att jag ammat så måste man varit amningsfri i minst 6 månader innan man kan göra operationen så den blir inte förrän i februari! Evigheter kvar ju!!!
 
Nu blir det ingen mer träning med bröstmusklerna iaf för det skulle göra ondare att operera om man var vältränad där då och det vill jag ju inte att det ska göra.. fy tusan! Räcker nog så det blir över med smärtan som blir ändå..
 
 

Kommentarer:
Postat av: Nina

Härligt!
12 dagar kvar till min op nu, blev lite rädd för storleken först jag med... 660cc blir det för mig, å jag tror det kommer bli bra på mig, är ju lite bredare å så.... Längtar verkligen efter att få bröst!!

Svar: Åhh va spännande!! Men du gör lyft samtidigt också va? Glad att jag slipper det iaf för jag kommer nog halvdö av smärtan som blir ändå -puh- Men ska man vara fin får man lida pin haha!
Sandrah

Postat av: sofi

du kommer fortsätta leta fel hos dig själv även efter detta. mitt goda råd, även om jag förstår om du inte är mottaglig för det, är att lägga dessa pengar på terapi och bygga upp din självkänsla för du är alldeles perfekt precis som du är. att skära i en frisk kropp är absurdt och det tråkiga är att du genom detta visar dina barn att man måste operera sig för att duga.

Svar: Jag har velat detta sen jag var 15 år ungefär så det är ingenting som är förhastat eller så. Varför skulle jag visa barnen att man måste operera sig för att duga bara för att jag opererar mig? Jag opererar mig för att jag vill det, inte för att duga för det gör jag redan för min familj. Detta är något för MIG, ingen annan! Sen tror jag absolut inte på terapi.. jag blir fan inte snyggare av det ;)
Sandrah

2012-09-14 @ 09:07:43
Postat av: Sofi vL

Hej Sandrah! Det är alltså inte jag som skrivit ovan även om jag håller med om att du är väldigt fin som du är!
KRAM

2012-09-14 @ 19:09:09
Postat av: Erica

Spännande!! Stora bröst på en liten kropp kan se helt fucked up, vissa ser nästan tjockare ut då. Men du är ju lång och så, så kommer nog bli skitsnyggt med stora, nya pattar!! :D skulle jag med behöva fixa, men det känns inte alls lika viktigt som magen gjorde.

Svar: Ja, jag vill ju inte ha några gigantiska liksom, men de sa att eftersom jag ändå har så breda axlar och höfter så kan jag knappt lägga in mindre än 450-500cc.. så jag får väl lita på att de kan sitt jobb!
Sandrah

2012-09-15 @ 10:37:37
URL: http://incantatus.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

spännande! får man fråga vilken klinik du gör din OP på?

2012-09-16 @ 14:42:17
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Marie - från en prematurmammas hjärta-

Spännande:D


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits