Blåbärspannkaka

Efter att vi alla tre sovit förut så bestämde vi oss för att laga blåbärspannkaka som vi skrivit på vår matlista som vi började med idag -duktiga- Känns skönt att ha en sån nu och jag hoppas verkligen vi kan hålla oss till den, men det borde gå.. står ju massa smaskigt där :)


Blåbärspannkaka -mums-

Pannkakan vart verkligen hur god som helst och ALLT försvann. Fattar inte att man inte gör sånt lite oftare, lätt som en plätt ju och såå gott! Devin älskade det och var helt blålila runt munnen när vi var klara, men det var nog jag och David också iofs -fniss-

Receptet
2½ dl vetemjöl
½ tsk salt
5dl mjölk
3 ägg
½ liter blåbär
2 msk socker

Gör så här:
Ugn 225 grader.

Vispa samman mjöl, salt och mjölk till en slät smet.
Tillsätt äggen och vispa lätt. Häll smeten i en välsmord, ugnssäker form eller liten plåt ca 35x35 cm.
Fördela blåbären och strö över sockret. Grädda ca 25 minuter.
Skär i bitar.

Ät och njut!

//S



Kommentarer:
Postat av: sara

mmm vad gott! Får bli mellanmål nån dag tror jag, brukar göra med äpple och kanel ibland, lite lättare att bara slänga ihop för det har man oftare hemma än blåbär :)

Postat av: maja

den ser riktig god ut... måste testas ngn dag...

2009-03-02 @ 16:45:33
URL: http://metrobloggen.se/elias0711
Postat av: Jenny

det där ska jag göra någon dag, men efter som jag inte gillar blåbär får jag hitta på något annat.

2009-03-02 @ 16:50:36
URL: http://rosorochpalmblad.webblogg.se/
Postat av: marie

gott de lät:D

2009-03-02 @ 17:56:55
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits