Dag 8

Idag var det ju dags för vägning och mätning och det var inget jag såg fram emot direkt. Låg kvar i sängen så länge jag kunde för att försöka undvika, men det blev iaf -2,8 kg och -5 cm totalt. En fis i rymden, men jag hoppas ju kunna lägga till mer allt eftersom sen :)

Idag åt jag äggröra till frukost, det var riktigt gott! Vilde tyckte också det var mumma och åt mycket mer än mig! Efter det begav jag mig till gymmet och kämpade på crosstrainern, idag gick det inte alls lika lätt som sist. Jag gjorde iaf mina 30 min på den och sen körde jag även ett pass styrka efter. Får se vad min kropp säger om saken imorn ;)

Nu sitter jag med min goda jordgubbsshake och barnen har precis lagt sig :)


Kommentarer:
Postat av: sandra englund

hej där! jag vill bara säga att 2,5 kilo på en vecka är en allt för stor viktnedgång. Om du bara rasar i vikt kommer din kropp lägga på sig ALLT som du äter när du är klar med din diet. Du kommer gå upp minst det dubbla och vara supermissnöjd. Det som man kan tappa i veckan för att inte kroppen ska gå in i svältläge är max 1 kg i veckan. Jag vet att det är jättetråkigt och att du inte ser resultaten så fort som du önskar, men tro mig, du gör dig själv en ENORM björntjänst. Din kropp vill inte gå ner så mycket varje vecka och kommer gå ner i vätska och muskler. Det kommer bli jobbigare och jobbigare för dig att träna och tillslut har du ingen ork kvar. Men om du däremot går ner 0,5-1 kilo i veckan genom att äta sund MAT (kroppen vill ha mat för att orka det den ska) så kommer du kunna träna betydligt mer och uthålligare och du kommer känna dig starkare och friskare. Vill du inte lyssna på det jag säger så får du fortsätta äta shaker och kämpa på, men i slutändan har du bara slängt massa pengar i sjön, jag lovar dig!



Hoppas du inte tar illa upp på något vis, vill bara ge dig ett gott råd.

Ta hand om dig, din kropp får du bara en gång.

Kramar /sandra

Postat av: Maria - Mamma till två

Oj, 2.8kg på 8 dagar är ju mycket, jag har gått ner 1.5kg på 6 dagar och det tyckte jag var okej =/

2011-01-09 @ 15:02:19
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Elin, Albin & Ellas mamma

Va duktig du är, verkligen.

2011-01-09 @ 19:48:43
URL: http://elinnorgren.blogg.se/
Postat av: Sara - Två barnmorsa med lite attityd.

Hur mkt väger du nu?

2011-01-10 @ 11:17:32
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: Aurora

Jätte duktigt tycker jag!

Försöker också gå ner sedan en vecka tillbaka med viktväktarna.

Eftersom jag helammar så får man många fler points så jag tycker jag äter som vanligt, förutom mindre godis och fikabröd.

Jag gick ner 2,5 nu på 1 vecka. Räknar inte med så stor viktnedgång framöver.

Lycka till!

2011-01-11 @ 09:53:10
URL: http://aurorajagmed.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits