Nytt recept

Testade ett nytt recept idag :)



Broccoligratäng (4-6 port)

4 ägg
200 g fetaost
100 g mozzarella
1 dl creme fraiche
400 g kokt broccoli
salt
peppar

Sätt ugnen på 225 grader
Koka broccolin och dela i mindre bitar (jag delade inte så mycket för jag gillar bitar)
Blanda ägg, fetaost, mozzarella, creme fraiche i mixer tillsammans med salt och peppar. (jag hittade inte mozzarellan och jag tog creme fraiche vitlök ist + att jag kryddar efter)
Smörj en form och häll sen i allt tillsammans med broccolin.

ca 20 min i ugnen


Vart riktigt gott faktiskt!!

Nästa gång ska jag dock ha i mozzarellan och kanske även lite morötter.


Kommentarer:
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Mmmm broccoli;) Det där måste man ta att prova nån gång. såg riktigt smarrigt ut!

Postat av: Karin

Älskar att testa nya recept. Det låter gott! Är de mycket smak av osten?

2011-01-11 @ 20:23:58
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits