2,5årskontroll

Jag har en helt fantastik son, och just nu är jag lite extra stolt. Man kan inte bli annat när man får höra så mycket beröm som vi fick idag på 2,5årskontrollen :) Han kunde allt han behövde och en massa mer, han kunde sånt de inte brukar kolla förrän de är 4 år och då är det inte ens säkert att de kan det sa barnmorskan! Så hon var mäkta imponerad över honom faktikst och sa att det inte var vanligt att barn i hans ålder kan så mycket och är så medgörliga som han är. -stolt- Han pratar rent och tydligt, har rikt ordförråd, pratar långa meningar, kan stor och liten, kan färgerna, kan räkna, är blöjfri, är nappfri, kan former, och massa mer :) Kan säga att jag hade stort leende på läpparna när jag gick därifrån!

Vikt: 15,7 kg (+1,3 kg sen 2år)
Längd: 97 cm (+6cm sen 2år)

Jag är så stolt över dig Devin



Kommentarer:
Postat av: maja

Så duktig han e då Devin, ja det ska bli kul å se hur det går för elias...

2010-05-14 @ 12:22:31
Postat av: ♥Nina♥

hihi de är provade med blöja på ;) Men vi löser det på nått vis. Han liten men naggande god ;) Han kommer säkert växa till sig lite så småningom, huvudsaken han mår bra å de gör han ju=)

Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

Ja dom lär sig mycket nu... Vad stor han är! Lång och väger mer än O :P

2010-05-14 @ 14:16:22
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Erica, mamma till huliganen William och rultan Valkyria.

Det är väl han som ska få beröm och inte du?

Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Duktig kille:D

Postat av: Maria - Mamma till två

Vad duktig! Visst är det skoj när barnen får massa beröm =)

2010-05-14 @ 15:16:21
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken duktig kille :)

2010-05-14 @ 21:14:17
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Erica, mamma till huliganen William och rultan Valkyria.

Sv : Hur menar du? Som att någon inte kan uppfostra sina barn om de är sena i utvecklingen? Det har ju ingenting med föräldern att göra om barnet lär sej hoppa jämnfota eller räkna till tio när det är 3,5 år. Man kan ju inte styra barns utveckling på det sättet. Eller tror du det?

Postat av: Erica, mamma till huliganen William och rultan Valkyria.

Sv : Fast nä. Så går det ju inte till. Barnen tar det i sin egna takt.

Skulle jag då uppfostra mina barn olika när jag har en som är tidig i utvecklingen och en som är "sen" enligt vissa (dej tex) ?

Postat av: Erica, mamma till huliganen William och rultan Valkyria.

Sv : Jag håller inte med i det du säger.

Tur att det är någon mer än du som tycker det då :)

Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa tvångstankar

Duktig han är

2010-05-15 @ 21:13:47
URL: http://zasata.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits