Killar kan visst ha långt hår!



Vilde gillar sitt långa hår och han vill gärna ha uppsatt och så som mamma har. Idag sa han att han skulle spara så långt hår som jag har, och visst får han det om han nu vill det. Det är faktiskt inte bara tjejer som har långt hår. Men då får nog luggen växa också annars blir det kanske lite väl tjejig frisyr..?

Vilde går inte direkt i tjejiga kläder, men ändå är det måååånga som säger hon/henne till honom och han blir ju arg/ledsen för han är ju ingen tjej. Jag har frågat honom om han vill klippa sig kort, men det vill han inte. Han säger killar kan visst ha långt hår och det kan de ju. Kolla på alla fotbollsproffs tex som springer runt med en toffs på huvudet. Ingen säger nog till dem att de ser ut som tjejer :)

Nej, han är bara en liten pojke som inte ens är 3 år gammal. Han får ha långt hår om han vill, han får leka med dockor om han vill, han får ha rosa på sig om han vill! Tyvärr märker de ju förr eller senare ändå vad pojkar "ska" ha och tvärtom. Så sålänge mina barn inte tänker pojke/flicka när det gäller saker så är jag nöjd :)

Idag önskade sig Devin tex en rosa spade och jag blev faktiskt glad för att han inte sa blå. För jag tycker att alla färger kan alla ha oavsett kön!


Kommentarer:
Postat av: Malin - Mamma till Alice och Lowe

Skumt.. Vad har du för web läsare. Syns bäst i mozilla!

Postat av: Louise

Nej, jag har inte varit i den situationen. De jag syftar på är inte sjuka människor, det är fullt friska människor som bara konstant gnäller om mat/vikt/träning. Människor som inte tar tag i saker på ett sunt sätt utan sitter och stoltserar med att de t.ex. äter väldigt lite.

Jag har aldrig bantat på det viset. Jag fick anorexi bla pga ett kontrollbehov, inte för att jag vill bli smal/gå ner i vikt. Behovet av att gå ner i vikt kom långt efter att jag blev sjuk och då var jag redan så pass sjuk att människor runt omkring hade börjat reagera. Så nej, jag har aldrig varit i en situation då jag som FRISK klagat över att jag varit tjock när jag synligt varit fullt normalviktig/smal. Att uttrycka sitt missnöje när man är sjuk i en ätstörning är en helt annan grej än när man är frisk.

2012-02-09 @ 14:56:14
URL: http://cauterize.blogg.se/
Postat av: Karin

Klart han ska ha långt hår om han vill!

Supersöt!

2012-02-09 @ 17:45:44
URL: http://liamojag.blogg.se/
Postat av: Rijo

HELT RÄTT!!!

2012-02-09 @ 21:19:31
URL: http://fotolia.blogg.se/
Postat av: Rijo

HELT RÄTT!!!

2012-02-09 @ 21:19:45
URL: http://fotolia.blogg.se/
Postat av: Emma

men om alla kan ha vilken färg de vill kan han väl även få önska sig en blå spade? då gör du ju det tydligt ändå att det är "bättre" att han önskar sig en rosa..? Det blir fel åt andra hållet, tycker jag.

2012-02-10 @ 14:37:47
Postat av: Emma

men om alla kan ha vilken färg de vill kan han väl även få önska sig en blå spade? då gör du ju det tydligt ändå att det är "bättre" att han önskar sig en rosa..? Det blir fel åt andra hållet, tycker jag.

2012-02-10 @ 14:39:48
Postat av: sofia

bra! helt rätt! låt honom göra som han själv vill! det här med tjejigt och killigt är ju ändå bara nåt vi hittat på. det viktiga är ju att han är en bra person och det sitter ju knappast i håret.

2012-02-11 @ 10:16:16
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

klart man ska få ha långt hår oavsett vilket kön man är!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits